Food Innovation Summiti eelüritus ehk paneeldiskussioon Vapiano, Kohvik Krooni ja Sushi Plaza esindajatega taimse toidu populaarsuse kasvust

Nähtamatud Loomad korraldas septembri lõpus paneeldiskussiooni arutamaks taimetoidu kasvava trendi üle restoranide perspektiivist. Paneeldiskussiooni kutsusime Vapiano turundusjuhi ja partneri Tarvo Jaansoo, Sushi plaza turundusjuhi Sevil Šukjurova ning Kohvik Krooni turundusjuhi Maria Berensi. Paneeli modereeris Nähtamatute Loomade president Kristina Mering.

Foto: Vasakult Vapiano esindaja Tarvo Jaansoo, Kohvik Krooni esindaja Maria Berens, Sushi Plaza esindaja Sevil Šukjurova ning moderaator Kristina Mering

Üritus oli soojenduseks ja sissejuhatuseks 6. oktoobril toimuvale rahvusvahelisele tulevikutoidu teemalisele konverentsile Food Innovation Summit.*

Järgnevalt teeme väikese kokkuvõtte mõnedest teemadest, mis paneelil jutuks tulid.

Arutellu kutsutud säravad restoranipidajad olid kardinaalselt erinevad nii oma tausta kui restorani ärimudeli osas, ent neid kõiki ühendas arusaam, et restoran peab olema sotsiaalselt vastutustundlik, toit peab olema maitsev ning igal külastajal peab olema võimalik endale menüüst midagi meelepärast leida. Söömist peab tähistama, toidul peab olema ilu, värvi ja maitset!

Tõdeti, et märgid restoranidele taimetoidu populaarsuse ulatuslikust kasvust hakkasid ilmnema 2 – 3 aastat tagasi, kui paljud kliendid hakkasid paluma enda toidust loomseid koostisosi välja jätta. Mingil hetkel ei ole restoranidel enam mõistlik ignoreerida täitmata turuosa, mida ilmestab Kohvik Krooni kliendi meeldejääv tellimus: “kanapannkook, aga ilma kanata, palun!”

Kogu oma restorani kontseptsiooniga saab välja näidata suhtumist sotsiaalsesse vastutusse, loomadesse ja inimeste tervisesse! Kui Tarvo teatas üritusel, et restoran Vapiano plaanib lähiajal täielikult üle minna puurivabade munade kasutamisele, siis Maria ütles, et Kohvik Kroon on algusest peale kasutanud ainult naabri tagaõue mune. Sushi Plaza otsustas aga enda ketis juba mõni aeg tagasi täielikult loobuda veiselihast.

Foto: Diskussioon oli meeleolukas ja põnev

Turundamisest rääkides tõi Tarvo Jaansoo välja, et palju klassikalisi itaalia köögi pärle on tegelikult puhas taimetoit, aga seda pole lihtsalt siiamaani niimoodi nimetatud. Viimastel aastatel on aga Vapianos hakatud kõiki taimseid toite vastavalt tähistama, et kliendil oleks võimalikult mugav valikuid teha.

Samas on palju ka selliseid kliente, keda roogade taimne märgistus paneb uskuma, et see roog on mõeldud ainult veganitele. Sevil toob näite Vana Villemi pubist, kus mõnda aega menüüs olnud veganburgerist loobuti, kuna see ei kutsunud inimesi ostma. Iseasi on see, kas asi on burgeris või vales turunduses.

Erinevatele andmetele toetudes võib arvata, et Eestis on täistaimetoitlasi umbes 4%, millest võib järeldada, et taimsed toidud ei saaks olla sedavõrd populaarsed, kui neid tarbiksid vaid veganid. Huvi taimse toidu vastu kasvab jõuliselt ja puudutab kogu elanikkonda ning kõigi paneelis osalenud restoranide jaoks on taimetoidu menüü end ka äriliselt väga hästi ära tasunud! Samas ei tohi unustada, et ka veganitele ei maitse halb vegantoit ehk toit peab alati olema huvitav ja hea! Nähtamatud Loomad tegutseb selle nimel, et rohkem inimesi eelistaksid kas väljas süües või kodus kokates taimseid toite ja retsepte ja vähendaksid seeläbi lihatarbimist. Meil oli hea meel kuulda, et selline trend valitseb ka restoranisektoris, mida kinnitasid Vapiano, Sushi Plaza ja Krooni esindajad.

Kohtumiseni Food Innovation Summitil!

* Food Innovation Summitile tuleb taimse toidutööstuse arengutest rääkima ja mõtteid vahetama väga palju erinevaid rahvusvahelisi tulevikukujundajaid, nende hulgas ka näiteks Mosa Meatsi esindaja, kes on ainuke ettevõte Euroopas, kes tegeleb laboriliha kasvatamisega. Rohkem infot tulevikutoidu konverentsi Food Innovation Summit kohta leiab:

https://nahtamatudloomad.ee/foodinnovationsummit/.

Kiirusta, sest üritusele registreerumine käib täies hoos!