Veidrad kommentaarid Selveri kampaania postituste all: kas varikontodelt?

Nähtamatute Loomade avalik kampaania Tallinna Kaubamaja Grupi ja Selveri suhtes kestab juba pea aasta. Kampaaniaga kutsume üles Tallinna Kaubamaja gruppi üleminekuajaga loobuma puurispeetavate kanade munade müügist ja üle minema puurivabade munade müügile. Firma on seni keeldunud selle vastutustundliku ettevõtluse populaarse suunaga kaasa minemast. Puurispeetavate kanade munade müügist või kasutamisest loobumisest on teatanud juba sadakond toidusektori ettevõtet Eestis. Nende hulgas on ka Tallinna Kaubamaja Grupi konkurendid Prisma, Rimi, Maxima ning Stockmann, lisaks veel Reval Café, Reval Kondiiter, Baltic Restaurants Estonia, NOA resto, Pagar Võtaks, Hilton Hotel, Fazer jpt.  

Kampaania Tallinna Kaubamaja Grupi suhtes algas möödunud aasta septembrikuus. Nähtamatute Loomade vabatahtlikud on teinud järjepidevat ja eesmärgipärast tööd selle nimel, et Tallinna Kaubamaja Grupp ning Selver aastaks 2025 puurimunade müügist loobuksid. Oleme firmaga kohtunud mitmeid kordi, kuid paraku Tallinna Kaubamaja Grupp enam meie koostööpakkumistele ja kohtumispalvetele ei vasta. Oleme kampaania raames korraldanud sadu proteste, jaganud tuhandeid lendlehti infoga, millistes tingimustes elavad kanad, kelle mune TKM Grupi ettevõtted müüvad ning tõstnud igapäevaselt teadlikkust kampaania kohta sotsiaalmeedias.

Hiljuti juhtisid Nähtamatute Loomade kampaania toetajad meie tähelepanu sellele, kuidas kampaania postituste alla on tekkinud kommentaare kontode alt, mis näivad varikontodena. Kontod on loodud vahetult enne kommentaaride ilmumist ning kustutatud pärast seda, kui osutasime kommentaariumis, et tegu on varikontodega. Meie tähelepanu pälvis ka asjaolu, et varikontod ilmusid Nähtamatute Loomade lehele Tallinna Kaubamaja Grupi kasuks kommenteerima samal ajal, kui firma kommunikatsioonijuht oma isikliku konto alt iga meie kanade heaolust rääkiva postituse all negatiivseid kommentaare kirjutas. Sõna on vaba ja Nähtamatud Loomad ei plaani kindlasti TKM Grupi kommunikatsioonijuhil takistada oma arvamust avaldamast, kuid huvitav oli märgata, et koos varikontoga kadusid meie postituste alt ka kommunikatsioonijuhi enda kommentaarid. 

Kõikide kontode poolt kirjutatud kommentaarides on kasutatud ka sarnast sõnakasutust. Siin on üks näide kommentaarist kuvatõmmisena: 

Kuvatõmmis kommentaarist

Samuti on antud tekstis näitena toodud kommenteerija konto profiilipilt hõlpsasti leitav internetist. Foto on üleval nii Amazonis kui CanStockPhoto lehel: 

Kommenteerija profiilipilt CanStockFoto lehel
Kommenteerija profiilipilt Amazoni lehel

Kõigest hoolimata ei saa kindlalt väita, kes on varikontode loomise ja  kommentaaride taga. Siiski viitab piltide kergestileitavus internetiavarustest ning kõigi kommentaaride sarnane sõnakasutus sellele, et tegu ei ole päriselt eksisteeriva inimesega. On huvitav mõelda, kelle huve sellised varikontod ja kommentaarid teenivad ja milline motivatsioon pani just sellise tegevuse kasuks otsustama. 

Nähtamatud Loomad seisab jätkuvalt loomade heaolu eest ja kampaania, mis kutsub Tallinna Kaubamaja Gruppi üles liituma vastutustundlike ettevõtetega, kes on teatanud puurispeetavate kanade munade müügist loobumisest, jätkub uue ja värske hooga. Aitäh kõigile toetajatele!

Tutvu avaliku kampaaniaga lähemalt ja anna oma allkiri puurikanade kaitseks: www.sydametuselver.ee